sobota 11. srpna 2018

Pro koho sex je a pro koho ne?

Celoživotní vzdělávání

Letošní zima byla hektická,stěhování,jedna angína střídala druhou a finance byly díky tomu dost omezené. Čím víc jsem myslela na budoucnost,hlodalo mě,že by bylo dobré, přihlásit se na zdrávku a mít vzdělání v oboru,do kterého se chci časem vrátit. Protože dálkově,večerní školou trvá studium na zdravotnického asistenta 5 let,vzdala jsem to. Nedokážu si představit za 5 let teprve maturovat, to bych už chtěla být trochu jinde 🙆 S jarem přišla nová práce, kde je povinné celoroční vzdělávání. Na každý rok je určitý počet kurzů, už v květnu jsem si měla vybrat jeden na září, byly to kurzy zaměřené na autismus,epilepsii, stařeckou demenci, roztroušenou sklerozu, polohování klienta, já si ale vybrala kurz komunikační, to by se mi mohlo občas hodit 😄 tenhle kurz mě tedy čeká příští měsíc!  Za rok na jaře mi začíná kurz pečovatelský který trvá dva měsíce a přihláška do něj byla schválena.😊
Před pár dny jsem ale dokončila kurz úvodní o základní péči a na cestě za mnou už je certifikát😊

Nadržený klient,stydlivá asistentka? 


Hlava je v pořádku,naprosto. Tělo ochrnuté. Též naprosto. Otázkou je,jak to má takový člověk se sexualitou?  Mojí první zkušeností  s tímto tématem byla na nočních směnách kdy chodil jeden oplzlý stařík neustále na sesternu,měl Alzheimera a přesto v něm touha po uspokojení nevyhasla. Sexualita u seniorů, lidí s postižením či handicapem je v naší společnosti tabulizována,přestože je tak moc přirozená. Po zjištění že i seniorky se šedým zákalem,parkinsonovou chorobou a úmrtním listem v kapse mají v noci ruku mezi nohama a masturbují,jsem to nechala plavat,dál jsem se nezajímala. Ono často to v takových případech už bývá "uspokojování z nudy". V nové práci jsem ale dostala klienta,muže, poměrně mladého,který byl jak je výše zmíněno ochrnutý,  nemoc mu zasáhla do celého svalového a pohybového ústrojí,nezbývalo mu nic jiného než schránka (tělo) a mozkové centrum+ centrum řeči,sluchu..
Věděl co chce,kdy,kde..věděl vše,nemohl ale nic. Často jsme zabrousili na téma sexu,respektive on,ono poskytovat intimní hygienu též vede v některých případech ke vzrušení a tohle byl přesně ten připad🙈 Moje první podmínka při nástupu do práce byla,že chci pouze klientky a žádné muže. Teď bych ty svoje chlapy nevyměnila ani za nic 👴

Překročená mez


Požadavky klienta často překračovali hranici osobní asistence k asistenci sexuální/ sexu. Dostat se do takové situace,by mi dříve bylo zlým snem,teď se nad tím pousměju a pronesu něco,co celou situaci odlehčí. Je potřeba umět rozpoznat,kdy klient využívá toho,že by jste se pro něj rozkrájeli. Chráníte tím sebe,svojí práci ale i jeho. Je lepší určit si meze od začátku a vědět kdy je to neadekvátní. Může to začít tím že po vás klient chce aby jste měli při jeho koupání plavky, svádí to na to,že je to praktické aby jste se nenamočila,ale ve výsledku jde jen o uslintaný pohled 😄 postupně to ale zajde dál.  Proto,je podle mě dobré, být informována,a informovat i klienta.

Sexuální asistence


Informovat o sexuální asistenci jsem se musela až sama, hodila jsem to slovní spojení do googlu a čekala co se stane. Nic moc,pár článků. A pak,Freya!
Freya nabízí kurz sexuální asistence který stojí okolo 11 tisíc. Nechci sexuální asistenci dělat ale pouze o ní něco vědět a zaměřit se na poradeství,proto jsem se přihlásila do Metodických dnů 😊 Co už teď ale vím a můžu vám i přes to že máte dost možná k tomuto tématu odpor je to,že každý se seznamujeme v okruhu lidí ve svém okolí, navazujeme vztahy přátelské, partnerské, milenecké. Uvědomte si ale,že člověk upoutaný na lůžko, naváže kontakt právě třeba jen s rodinou a asistentkou. Nemá možnost se seznámit. Sexualita je jednou se základních fyziologických potřeb- i u člověka jakkoliv znevýhodněného a proto,by nikomu neměla být odepřena.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pro koho sex je a pro koho ne?

Celoživotní vzdělávání Letošní zima byla hektická,stěhování,jedna angína střídala druhou a finance byly díky tomu dost omezené. Čím víc ...